Aantal berichten : 1274 Join date : 20-04-09 Leeftijd : 45 Woonplaats : bredene (b)
Onderwerp: jonas zijn raportje wo apr 29, 2009 11:14 pm
Sociaal emotionele ontwikkeling Jonas is de laatste tijd soms koppig. Hij blijft dan staan en wil niet meer meedoen. Jonas heeft een goed contact met de vriendjes uit zijn klas.
Leren leren Jonas wil altijd bijleren en werkt daarom meestal wel mee tijdens de gezamelijke activiteiten. Bij het zelfstandig werken moet jonas leren dat hij moet verder doen en dat zijn taakje moet af zijn ipv te prutsen.
Communicatie en taal Als jonas de laatste tijd iets wil vertellen dan begrijp ik hem soms niet. De woorden blijven in zijn mond hangen en daardoor is het onverstaanbaar. We werken eraan verder dat jonas korte zinnen moet maken zodat hij duidelijker overkomt. We werken tijdens de zelfstandige activiteiten altijd van links naar rechts Jonas kan goed werken met zijn dagschema en is daar ook flexibel mee, wat op school belangrijk is.
Funcitoneel rekenen We werken nu aan de volgende rekenbegrippen: boven en onder, kort en lang en meer en minder We zijn nu begonnen bij Jonas met het aanleren van het getalbeeld
Wereldorientatie Jonas had veel plezier tijdens de uitstap naar de kinderboerderij. Hij genoot van het buiten zijn in de natuur. Tijdens het spelen in de hoekjes kan jonas zich nu wat beter bezighouden. Hij houdt vooral van het luisteren naar verhaaltjes en puzzelen. We werken nog altijd aan de zelfredzaamheid van jonas. Als we naar het zwembad gaan moet hij dan zefl zijn kleren afdoen en dat lukt meestal behoorlijk (soms met hulp) maar je moet hem de tijd geven om dat rustig te doen.
Motorische ontwikkeling en lichamelijke opvoeding Jonas presteert uitstekend in de sportlessen. tijdens de watergewenning bloeit hij open.
Muzische vorming Jonas blijft zich goed inzetten en doet flink mee!
EXTERNE BEGELEIDING Kinesitherapie Jonas is heel gemotiveerd, we werken verder aan het verfijnen van de dynamishce coordinatie (lopen, springen,evenwicht,...) Soms verliest hij zich in zijn enthousiasme en moet dan terecht gewezen worden. Goeie inzet!
Logopedie De spontane zinsbouw is positief geevolueerd. Meer en meer wordt bij het vertellen de nadruk gelegd op een duidelijke articulatie. De spraakverstaanbaarheid is soms onvoldoende
Ergotherapie Jonas kan ondertussen zijn voornaam schrijven in drukletters (kopieren en uit het hoofd lukt het ook meestal zonder foutjes) Bij de voorbereidende schrijfoefeningen stimuleren we een goede potloodgreep, een goede schrijfhouding en vloeiende schrijfbewegingen. Jonas zet zich in, maar bij zeflstandig werk durft hij wel eens afwijken van de opdracht.[list=][/list]
saskia In de kleuterklas
Aantal berichten : 3250 Join date : 22-04-09 Leeftijd : 41 Woonplaats : Scheldewindeke
Onderwerp: Re: jonas zijn raportje do apr 30, 2009 6:29 am
Is een goed rapportjen he!!
conny Ik zit alleen
Aantal berichten : 1274 Join date : 20-04-09 Leeftijd : 45 Woonplaats : bredene (b)
Onderwerp: Re: jonas zijn raportje zo mei 03, 2009 10:38 am
ja hoor
saskia In de kleuterklas
Aantal berichten : 3250 Join date : 22-04-09 Leeftijd : 41 Woonplaats : Scheldewindeke
Onderwerp: Re: jonas zijn raportje zo mei 03, 2009 2:23 pm
Morgen opnieuw naar schooL....gaat hij graag?
conny Ik zit alleen
Aantal berichten : 1274 Join date : 20-04-09 Leeftijd : 45 Woonplaats : bredene (b)
Onderwerp: Re: jonas zijn raportje za jun 27, 2009 10:31 pm
Sociaal emotionele ontwikkeling Jonas zijn koppigheid en eigen willetje worden altijd maar slechter. Hij heeft de laaste tijd zeer moeilijk om bevelen op te volgen. Hij kan het zeer goed vinden met de andere kinderen uit de klas, maar toch mist hij wat kinderen van zijn eigen leeftijd en niveau om mee te ravotten.
Leren leren Tijdens de gezamelijke activiteiten is jonas meesal gemotiveerd om mee te doen. In zijn werkhoekj heeft hij het soms wat moieilijk om aan de taakjes te beginnen en af te werken. Je moet hem zeer veel motiveren. Daarom zou een nieuwe uitdaging goed voor hem zijn.
Communicatie en taal Jonas luistert aandacht naar een verhaal en kan ook in een paar woorden vertellen waarover het gaat. Alleen is het soms nog moieiljiik om hem te begrijpen omdat hij soms te snel wil spreken. We zijn overgeschakeld van het matchen van de kaartjes van de daglijn naar het wegdoen van de picto's van de activiteiten, dit verloopt zeer goed, Bravo! Jonas kna zijn naam behoorlijk goed schrijven en daarom laten we hem deze op al zijn werkjes herhalen.
Funcitoneel rekenen De begrippen onder en boven en kort en lang zijn gekend, we werken nog atlijd verder aan meer en minder. Jonas leert nu de cijfers en hij kan dat nu al benoemen tot 6. We werekn verder aan het schrijven ervan.
Wereldorientatie Jonas is altijd vol interesse in een nieuw thema. Hij kan al een tijdje in een hoekje blijven en daar functioneel met materiaal spelen. Ook het samenspel komt goed op gang. Jnas zijn persoonlijke redzaamheid is er wat op achteruit gegeaan. Hij kan het wel maar hij is soms heel erg laks en treuzelt altijd. Jonas kookt super graag voor zichzel en de andere kinderen van de klas.
Motorische ontwikkeling en lichamelijke opvoeding Jonas is enthousiast in de sportlesssen, hij toont de oefeningen op een vlotte manier voor aan de andere kindjes. Jonas kan koppig zijn als hij iets niet mag, jonas heeft een watergewnningsbrevet afgelegd, proficiat
Muzische vorming Jonas werkt goed mee in de muziekles, hij geniet van volle teugen Jonas blijft zicht prima inzetten en begrijpt de meeste opdrachten goed en voert ze dan ook meestal ook zelfstandig uit.
EXTERNE BEGELEIDING Kinesitherapie Jonas krijgt verdere oefeningen ter verbetering van de algemene dynamische coordinatie: springoefeningen, evenwichtsoefeningen,... Jonas is enthousiats maar moet soms beter luisteren naar de gevraagde opdracht. taakspanning blijft van korte duur, jonas doet graag zijne igen willetje
Logopedie De spontane zinsbouw is positief geevolueerd. Meer en meer wordt bij het vertellen de nadruk gelegd op een duidelijke articulatie. De spraakverstaanbaarheid is soms onvoldoende
Ergotherapie De schrijfbewegingen worden verder gezet. Een goede schrijfhouding en potloodgreep blijven werkpunten jonas maakt dit schooljaar vorderingen in het kopieren We zijn gestart met het leren schrijven van cijfersymbolen, hierbij wordt gewerkt met orienteringspunten en hulplijnen
volgend schooljaar gaat jonas naar Juf Nele
conny Ik zit alleen
Aantal berichten : 1274 Join date : 20-04-09 Leeftijd : 45 Woonplaats : bredene (b)
Onderwerp: Re: jonas zijn raportje za jun 27, 2009 10:32 pm
Juf nele is de juf waar jens en jelle nu bijzijn dus er word eignlijk gewisseld jens en jelle gaan naar juf valerie en jonas naar juf nele omdat bij juf nele de moeilijkheidsgraad hoger ligt en daar zal jonas dan worden voorbereid op het eerst leerjaar
beheerder-sandra In de kleuterklas
Aantal berichten : 4369 Join date : 15-03-09 Leeftijd : 42 Woonplaats : oostende
Onderwerp: Re: jonas zijn raportje za jun 27, 2009 10:36 pm
hij heeft een mooi rapportje en ben al benieuwd hoe hij zich volgend jaar gaat voelen bij zen nieuwe juf ook ben ik benieuwd hoe jens en jelle het gaan doen bij juf vallerie
conny Ik zit alleen
Aantal berichten : 1274 Join date : 20-04-09 Leeftijd : 45 Woonplaats : bredene (b)
Onderwerp: Re: jonas zijn raportje za jun 27, 2009 10:51 pm
ik ook maatje maar be echt trots op hem bij juf nele gaat hij meer zijn plaats voelen nu is het veel te gemakklelijk voor jonas zijn juf zei het ook jonas begitn hem te vervelen daarom zal bij juf nele een neiuwe uitdaging zijn en word de lat iets hoger gelegd
saskia In de kleuterklas
Aantal berichten : 3250 Join date : 22-04-09 Leeftijd : 41 Woonplaats : Scheldewindeke
Onderwerp: Re: jonas zijn raportje vr jul 03, 2009 8:19 pm
dus hij gaat ook goed vooruit
conny Ik zit alleen
Aantal berichten : 1274 Join date : 20-04-09 Leeftijd : 45 Woonplaats : bredene (b)
Onderwerp: Re: jonas zijn raportje vr okt 30, 2009 8:57 pm
schooljaar 2009-2010
SOCIAAL EMOTIONELE ONTWIKKELING
De basisgevoelens worden onderscheiden. Hij kan ze ook benoemen en sorteren. flink zo Jonas heeft zich heel goed aangepast in de nieuwe klas. Met Anouar gaat hij wel graag in competitie, hij wil steeds de eerste zijn. Dit gebeurt ook soms op ongepaste momenten. Opgepast. Alsook materiaal delen, zorgt soms ook voor conflicten
LEREN LEREN
Jonas is gemakkelijk te motiveren, zowel bij klassikaal als individueel werken als het zelfstandig werken in zijn werkhoek. Doe zo verder. Jonas heeft veel herhaling nodig om nieuwe dingen op te nemen, zoals woordenschat
COMMUNICATIE EN TAAL
Luisteren naar verhaaltjes vind jonas fijn. Het navertellen is moeilijk omdat hij zijn woorden niet lijkt te vinden. Jonas doet zijn best om zich zo goed mogelijk uit te drukken. goed zo Het klasikaal en individueel dagschema wordt goed geinterpreteerd. Op die manier heeft jonas zicht op de activiteiten van de dag. Jonas werkt hierbij van links naar rechts. Deze leesrichting verwerken tijdens andere activiteiten word nog verder geoefend, jonas is goed op weg.
Het schrijven van zijn naam lukt, mits de nodige aandacht. De J en S durft hij nog omkeren als hij er geen zin in heeft. Opgepast. Ook vloeiende lijnen worden verder geoefend.
FUNCTIONEEL REKENEN
De cijfers lezen tot 7 lukt perfect, alsook er een hoeveelheid aan koppelen. Prima Op naar de 10. Inzicht in de getallenrij word verder geoefend.
WERELDORIENTATIE
De aangeboden thema's worden beleefd door jonas. Hij staat open voor alle waarnemeningen (geur, smaak, gevoel,...)
Inzicht in de dagen van de week verloopt vrij goed. Jonas zegt de dagen op als een versje en kan de dagen afzonderlijk benoemen aan de hand van de pictogrammen. Het begrip "vandaag" word visueel aangeduid met een piraatje. Jonas begint te begrijpen hoe de dagen op elkaar volgen. Flink Het begrip "morgen" word geoefend, hier heeft hij al notie van. 'gisteren' zorgt nog voor verwarring, dus laat ik dit even achterwege. Jonas vraagt gemakkelijk hulp tijdens de dagelijkse activiteiten. Hij kan nogthans heel veel zelf.
MOTORISCHE ONTWIKKELINGEN EN LICHAMELIJKE OPVOEDING
Jonas werkt goed mee tijdens de turnles. alle eenvoudige motorische vaardigheden heeft hij onder de knie
MUZISCHE VORMING
Jonas is meestal enthousiast tijdens de muzieklessen, vooral bij het dansen of lesjes met instrumenten Jonas kan veel, maar is de opdracht vlug moe, geeft dan te vlug op en let dan minder op de afwerking. Maar de geode inzet is er wel
EXTRA BEGELEIDING
KINE Tijdens de kine krijgt jonas oefeningen ter verfijning van de basismotoriek. Ook streching en mobilisatie van onderste ledematen komen aan bod. Jonas komt graag en doet zijn best
LOGO De articulatie van de (R) word verder getraind. We werken verder aan de zinsbouw en correcte woordvorming. We zullen ook het taaldenken verder stimuleren. Jonas werkt goed mee tijdens de therapie
ERGO Jonas leert de cijfersymbolen schrijven. Hierbij word ook verder aandacht besteed aan de motorische en ruimtelijke schrijfvoorwaarden zoals een goede potloodgreep, schrijfhouding, schrijfbeweging, lijnrichtingen, ... Op gebied van redzaamheid oefenen we functionele handelingen zoals sluitingen van kledijk en handen wassen
conny Ik zit alleen
Aantal berichten : 1274 Join date : 20-04-09 Leeftijd : 45 Woonplaats : bredene (b)
Onderwerp: Re: jonas zijn raportje za okt 31, 2009 8:58 pm
ewel ik vind dat jonas heel goed vooruit gaat hij komt van enorm ver
conny Ik zit alleen
Aantal berichten : 1274 Join date : 20-04-09 Leeftijd : 45 Woonplaats : bredene (b)
Onderwerp: Re: jonas zijn raportje ma nov 02, 2009 9:00 pm
is er hier nu njiemand geinteresserd in hoe geod hij het doet
beheerder-sandra In de kleuterklas
Aantal berichten : 4369 Join date : 15-03-09 Leeftijd : 42 Woonplaats : oostende
Onderwerp: Re: jonas zijn raportje di nov 03, 2009 5:12 pm
amai flink he eigenlijk kan je nu wel stellen denk ik dat ze hem echt al dingen laten doen zoals in een 1ste leerjaar ! Haha wie had verwacht dat hij met da ander kindje in de clinch zou gaan
conny Ik zit alleen
Aantal berichten : 1274 Join date : 20-04-09 Leeftijd : 45 Woonplaats : bredene (b)
Onderwerp: Re: jonas zijn raportje di nov 03, 2009 9:23 pm
nee daar zijn ze nog nie mee bezig maatje met dingen van het eerste leerjaar dat kan jonas nog niet aan
in de kine gaan ze nu meer strechoefeningen doen voor zijn spieren losser te krijgen en gaan ze proberen de greep op het potloodook beter te doen watn jonas houd zijn potlood loodrecht vast
cobeheerder-sandra Superbonus
Aantal berichten : 2567 Join date : 19-04-09 Leeftijd : 37
Onderwerp: Re: jonas zijn raportje wo nov 04, 2009 8:09 pm
hij gata zeker en vast goed vooruit, je zal wel heel trots zijn op je grote jongen
conny Ik zit alleen
Aantal berichten : 1274 Join date : 20-04-09 Leeftijd : 45 Woonplaats : bredene (b)
Onderwerp: Re: jonas zijn raportje do nov 05, 2009 12:52 am
ja hoor stapje voor stapje komen we er he
conny Ik zit alleen
Aantal berichten : 1274 Join date : 20-04-09 Leeftijd : 45 Woonplaats : bredene (b)
Onderwerp: Re: jonas zijn raportje vr dec 18, 2009 8:55 pm
winterrapportje
SOCIAAL EMOTIONELE ONTWIKKELING
Jonas kan eenvoudige situaties sorteren volgens de basisgevoelens. Goed zo. Jonas is erg zorgzaam naar andere kinderen toe. Hij wil hen steeds helpen, maar zorgt er wel voor dat hij zelf eerst in orde is; Jonas durft wel eens koppig reageren en iets niet willen doen. Als hij het achteraf alleen moet doen, komt hij wel tot een goed resultaat
LEREN LEREN
De motivatie om nieuwe dingen bij te leren is nog steeds groot bij jonas. Doe zo verder. Jonas had een periode waarin hij voortdurend recht stond tijdens het werken in zijn individuele werktafel. Nu doet hij het weer flink en neemt voldoende tijd voor de taakjes, Goed zo
COMMUNICATIE EN TAAL
Jonas wil soms heel snel antwoorden op gestelde vragen, waarbij hij dan onvoldoende tijd neemt om echt naar de opdracht te luisteren, opgepast neem je tijd. Jonas doet zijn best om zich goed uit te drukken, hij kan dingen van thuis vertellen op een duidelijke begrijpbare manier, Goede voortuitgang. jonas heeft een vrij ruime woordenschat
De inzet tijdens schrijfdans hangt af van activitiet tot activiteit. Hij begrijpt wel goed wat hij moet doen en komt tot een mooi resultaat. Blijf aandacht besteden aan de S in je naam Jonas
FUNCTIONEEL REKENEN
We haalden reeds de 10 ... Jonas kan ze vlot lezen. Hoeveelheden koppelen aan het cijferbeeld lukt zeer vlot tot 8, goed zo
Meer en minder gaat zeer vlot, alsook de begrippen lang, kort, recht, krom, droog, nat. Flink zo
WERELDORIENTATIE
Mooi om te zien hoe jonas omgaat met de lopende thema's. je ziet hem soms echt genieten. Speelse en ondeugende elementen vind hij schitterend. jonas toont duidelijke interesse in nieuw materiaal. hij is steeds gemotiveerd om alles uit te proberen.
Jonas doet af en toe een "boodschap" op school. hij vindt zijn weg goed, zowel in de klas als op schoolniveau. hij voelt zich steeds belangrijk als hij zo'n taakje mag uitvoeren.
Kookmomentjes vind hij ook leuk, hij helpt graag en probeert graag nieuwe vaardigheden uit, ook proeven hoort hierbji
MOTORISCHE ONTWIKKELINGEN EN LICHAMELIJKE OPVOEDING
Jonas voert oefeningen uit in het instructiebad. Zeer goed. Jonas heeft moeite om als laatste de oefeningen uit te voeren. Jonas wilt altijd de eerste zijn, dit ook in de rij
MUZISCHE VORMING
Jonas zet zich goed in, maar kan soms plots toeklappen en doet dan niet meer mee. Hij kan wel goed dansbewegingen nabootsen
Jonas blijft vlug afgeleid maar aan enthousiasme ontbreekt het hem niet. De afwerking kan ook nog ietsje netter en nauwkeuriger zijn. Je kan het nogtans, niet te vlug opgeven
EXTRA BEGELEIDING
KINE Jonas zet zich steeds goed in, in de kine. Alle psychomotorische facetten blijven aan bod komen. jonas houdt van afwisseling tijdens een therapiemoment, hij is een flinke werker en houdt vol
LOGO De articulatie van de S en de R op woordniveau wordt verder getraind. De mondmotorische oefeningen verlopen al beter. De actieve zinsbouw verloopt zeer goed bij jonas en samengestelde zinnen worden al correct gevormd, prettige vakantie
ERGO Jonas leert de cijfersymbolen schrijven en oefent momenteel de cijfers 1,2 en 3 We zijn gestart met het zelfstandig leren poetsen van de tanden mbv een stappenplan jonas is gemotiveerd om iets bij tel eren